Wat is retargeting of remarketing?

Retargeting of remarketing is een effectieve manier om websitebezoekers die jouw website hebben verlaten nog een duwtje in de rug te geven. Door de data op te slaan van jouw websitebezoekers kun jij ze ergens anders weer benaderen met een aansluitende advertentie op socialmedia, andere websites die zij bezoeken of Google. Wij laten je weten waarom het zo zinvol kan zijn om retargeting te gebruiken en wat de voordelen van slimme remarketing zijn.

remarketing retargeting

Je speelt in op de oriënterende fase

Veel mensen die een website bezoeken zijn opzoek naar iets. Opzoek naar een product of opzoek naar een dienst. Een groot deel van deze websitebezoekers zitten in de oriënterende fase. In deze oriënterende fase gaan mensen online bekijken wat hun opties nou eigenlijk zijn. Hierbij vergelijken ze de prijzen en de kwaliteiten van verschillende websites en bedrijven of gaan ze onderzoek doen of ze een dienst of product moeten aanschaffen of niet. Mensen die op zoek waren en twijfelen kun je nogmaals benaderen om zo toch die lead of verkoop binnen te slepen. Als iemand je website verlaat, nog even na gaat denken en jouw advertentie binnen een dag weer ergens terug ziet is deze potentiële klant klaar om actie te ondernemen.

Het zorgt voor vertrouwen en bekendheid

Naast het inspelen op de oriënterende fase zijn vertrouwen en bekendheid een belangrijke reden. Hierbij draait het om de bekendheid van jouw organisatie. De mensen die jouw website of webshop hebben bezocht zijn exact jouw doelgroep. Deze wil je natuurlijk niet meer loslaten. Of ze nou ergens anders iets hebben gekocht of dat ze momenteel nog niet helemaal klaar zijn om te kopen, deze mensen wil je meer vertellen over je organisatie om ze op een later tijdstip als klant te mogen tellen.

Dit doe je door jouw organisatie door middel van retargeting constant terug te laten komen. Zo wordt de naam van je organisatie een begrip die ze niet meer zo snel zullen vergeten. Mochten ze in een later tijdstip wel klaar zijn om jouw product of dienst aan te schaffen? Dan ben jij degene die bij ze is blijven hangen en is de kans een stuk groter dat ze bij jou de aankoop zullen doen. Bekende bedrijven of merken voelen namelijk vertrouwd en winnen het van de onbekenden.

Je bereikt vooral potentiële klanten met remarketing campagnes

Een ander voordeel van retargeting is dat je juist die doelgroep bereikt die interesse heeft getoond in jouw dienst of product. Vergeleken met andere manieren van adverteren is dit dus één van de meest effectieve manier om ook daadwerkelijk de groep mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Vergeleken met andere advertenties is hierdoor de CTR hoger, is het bouncepercentage lager en is het conversiepercentage aanzienlijk hoger.

Remarketing is goedkoop

Remarketing is een goedkope manier van adverteren. Dit omdat de klikkosten vaak lager zijn  en zoals eerder vermeld het conversiepercentage hoger is bij retargeting. Hierdoor besteed je minder budget voor meer verkopen. Klinkt als muziek in de oren!

Nu wij jou een aantal redenen hebben gegeven waarom je gebruik zou moeten maken van remarketing is het aan jou de keuze of jij het gaat toepassen of niet. In onze ogen is remarketing een erg effectieve en goedkope manier om veel leads of aankopen te generen. Hulp nodig of professionele remarketing liever uitbesteden? Neem vrijblijvend contact met ons op.