Zoekmachine adverteren door HEGO online.

HEGO online is jouw specialist op het gebied van zoekmachine adverteren. Door onze kennis en ervaring in jouw zoekmachine advertenties te stoppen, laten wij jouw website hoger scoren in Google. Ons online marketing bureau is gespecialiseerd in het opzetten & optimaliseren van Google zoekmachine advertenties voor starters en MKB ondernemers. Wil jij graag jouw website promoten door middel van advertenties in de zoekmachine maar weet je niet hoe? Of heb je misschien al een campagne lopen maar presteert deze ondermaats?

Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op om te kijken hoe HEGO online jou kan helpen!

Welk pakket past bij jouw doel en organisatie?

Zoekmachine adverteren uitbesteden? Vul uw gegevens in.

Waarom zoekmachine adverteren?

Tegenwoordig is iedereen verbonden met het internet, simpelweg omdat het in de loop der jaren steeds makkelijker toegankelijk geworden is. De meeste mensen die een probleem hebben gaan via een zoekmachine opzoek naar een antwoord of oplossing. Dit is jouw moment. Want misschien heb jij wel de oplossing op iemand anders zijn probleem. Je kunt hier op inspelen door in de zoekmachine te gaan adverteren. Omdat mensen via een zoekmachine heel specifiek opzoek gaan naar bepaalde oplossingen, is dit verkeer altijd erg waardevol.

Wil je weten hoe zoekmachine adverteren precies werkt?

Google Ads is één van de meest bekende vormen om meer kwalitatieve websitebezoekers te verkrijgen en hoger in Google te scoren. Met deze vorm van online adverteren is het mogelijk tegen betaling per klik bovenaan te staan in de Google resultaten voor verschillende zoekwoorden. Het op de juiste manier instellen en beheren van deze advertentie campagne bepaald de effectiviteit van de campagne en de uiteindelijke prijs die betaald wordt per klik en dus ook of je hoger in Google scoort. Helaas vergt het veel kennis en veel tijd om dit goed en effectief in te stellen en te behouden.

Het uiteindelijke doel is natuurlijk om jouw website hoger in Google te krijgen voor een zo laag mogelijke klikprijs (CPC). Veel termen vliegen je al gauw om de oren, waardoor je misschien al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Ook is het erg belangrijk om constant te evalueren hoe de zoekmachine advertenties presteren. Het aanpassen en constant evalueren en bijstellen van de campagnes kan de campagne maken of breken. Het hoogst bieden voor de Maximale Klikprijs betekent niet dat gelijk de eerste pagina of rang wordt behaald binnen de zoekresultaten pagina, dit wordt mede bepaald door andere factoren zoals de kwaliteitsscore van een advertentie.

Daarnaast moeten de zoekwoorden geoptimaliseerd worden en zal er een zoekwoordenonderzoek moeten worden uitgevoerd. Een zoekwoordenonderzoek voer je uit om erachter te komen welk zoekwoord en bijbehorend match type je het best kunt gebruiken om jouw website te promoten. Zodra de campagne eenmaal loopt is het van belang dat je bijhoudt welke zoekwoorden uitgesloten dienen te worden.

Voorbeeld:

Een bedrijf verkoopt maaltijden online (voor mensen). Het bedrijf gebruikt bij het online adverteren als zoekwoord ‘online maaltijden’. Vervolgens wilt iemand zijn kat verwennen met andere maaltijden dan standaard brokken. Deze persoon zoekt vervolgens op ‘Maaltijden Katten’ waarbij diegene jouw advertentie ziet staan door het zoekwoord ‘maaltijden’ maar uiteraard geen kopende klant zal worden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dit soort fouten in de opbouw van je zoekwoorden kan namelijk voor veel onnodige kosten zorgen.

Deze situaties ontstaan wanneer zoekwoorden niet juist worden ingesteld. Zoekwoorden kunnen in verschillende ‘match types’ worden toegevoegd. Elk match type bepaald hoe vrij de zoekmachine is in het koppelen van zoektermen aan jouw zoekwoord. Heb jij bijvoorbeeld ‘Online maaltijden’ ingesteld als “broad match” match type, dan kan jouw advertentie dus getoond worden bij elke zoekterm dat ‘online maaltijden’ bevat. Dus ook “online maaltijden voor katten”. Het meest logische gevolg hiervan zou zijn om uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, of de match types van zoekwoorden aan te passen.

Het doen van een goed zoekwoordenonderzoek, het optimaliseren van je teksten, website en advertenties, het bijhouden en evalueren van je resultaten, het bijstellen en juist bieden zal zorgen voor een mooie en kwalitatief hoge rang in de Google zoekresultaten. HEGO online is gespecialiseerd in het instellen en beheren van Google Ads campagnes. Dit doen wij voor een vaste lage prijs per maand. Hierbij zal ons team na een kort intake gesprek aan de slag gaan om je bedrijf weer bovenaan in de Google resultatenpagina te krijgen en te behouden.

Voordelen van online adverteren
  • Hoge posities in de zoekmachine – Ten opzichte van zoekmachine optimalisatie waar het vrij lastig is om hoge posities te bemachtigen is het bij zoekmachine adverteren makkelijker om top of page te halen.
  • Je bepaald zelf je budget – Je kunt per dag instellen wat je budget is en zo voorkom je dat je nooit teveel betaald.
  • Goed meetbaar – Dit is het belangrijkste van advertentie campagnes; Data. Door campagnes verder te optimaliseren aan de hand van de data behaal je meer rendement.
  • Remarketing – Door remarketing campagnes in te zetten kun je bezoekers die al eens eerder in aanraking geweest zijn met jouw product nog eens targeten.
  • Groot bereik – Google geeft aan ongeveer 90% van het totale online verkeer te bereiken. Dit is inclusief het displaynetwerk.
  • Relevantie – Je advertenties worden getoond aan mensen die ook echt interesse hebben. Hierdoor staan ze dichter bij een aankoop. Dit is anders dan bijvoorbeeld bij Facebook ads waarbij jouw advertenties aan willekeurige gebruikers getoond worden.